Translate

fredag 5 juni 2015

Mamman som kämpar för sin dotter Leona


Mammans egna text om det som händer:


"Jag spricker inom mig. Jag har varit stark så länge och idag fick jag beskedet att Socialtjänsten i Växjö ska placera mitt barn i fosterhem. Jag har aldrig slagit henne eller misskött henne, jag har aldrig gjort mitt barn illa och under flera månader har dem fått mig att känna mig som en dålig mamma. Men jag vägrar ge upp för jag har inte gjort något fel. Det är mitt barn, jag älskar henne och skulle aldrig någonsin skada henne! Anledningen till varför dem vill ta henne är för att de hävdar att jag inte är känslomässigt tillgänglig vilket behandlingshemmet jag bor på med Leona säger att jag är. Men ändå väljer soc att ta henne ifrån mig. Vad fan händer med detta samhälle ?? Förstör oskyldiga familjer...jag finner inga ord. Jag är helt förstörd och tårarna sprutar när jag skriver detta. LEONA MAMMA KOMMER ALDRIG GE UPP!!"

"Jag har sagt att jag går med på allt bara jag får vara med henne och hon har mig där men dem vägrar gå med på detta. Jag har bett om öppenvård. Skiter i om dem så vill flytta in och campa i mitt hem för att hålla koll på oss. Jag har sagt att jag kan gå med på att ha möten varje dag om det behövs och visa upp mig dagligen med henne bara hon få ha mig i sitt liv och få börja dagis som ett vanligt barn.

Min önskan är att få komma hem till vårt hem som socialtjänsten inte låtit oss göra på 8 månader.Jag gick på utredning i 3 månader förra året som ledde till behandling som jag också gick med på..

Att prata med psykolog, att börja medicinera för min adhd, att gå till självhjälp grupp för att hålla strukturen jag har även kontaktat en arbetsteraput som kommer hem och hjälper med struktur och rutiner för att dem inte ska kunna påpeka min adhd. Jag har även bett om kontakt person. Jag har bett om allt och sagt att jag gör vad dom vill, bara hon få vara med mig.

Utredningshemmet hävdar att jag är nu känslomässigt tillgänglig men socialtjänsten vågar inte låta det vara för de vet om det kommer hålla övertid och de på hemmet har sagt att jag varit tillgänglig i mer än 6 veckor och att jag och Leona har ett band och att hon känner sig trygg med mig.

I månader har jag dagligen fått frågan om jag orkar vara mamma och jag har alltid sagt ja!! Dem har psykat mig och även gjort mig utförsäkrad. Står nu utan inkomst för jag få inte börja jobba så länge vi är placerade på detta hemmet.

Jag känner mig så maktlös...jag vill bara få ha kvar min dotter!!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar